Q & A

Gala winkels:

Q: Waar vind ik De Galazaak winkels? A: Wij hebben drie winkels in de steden Amersfoort, Den Bosch en Eindhoven. De winkels zijn ongeveer even groot (=groot), en al onze teams zijn even lief en aardig. Den Bosch is een beetje groter dan de andere winkels. In deze winkels hangt een afgewogen en zeer gevarieerd assortiment aan galajurken, cocktailjurken, avondjurken en bijpassende accessoires. Dat is ontwikkeld in exclusieve samenwerking met leveranciers. En jullie vraag naar galajurken waarop we snel reageren met wel 60-100 collectie updates per jaar. Je kunt deze updates volgen op Facebook (40.000 likes!). De galawinkels zijn zodanig gekozen dat je ook makkelijk even kunt lunchen in leuke gelegenheden vlakbij. Alle drie de steden zijn bijzondere en leuke shopsteden om te bezoeken.

Q: Moet ik een afspraak maken om langs te komen? A: Nee, dat hoeft niet, je kunt gewoon tijdens openingstijden bij ons binnen lopen zonder afspraak en je mag zonder verplichting alles passen. Omdat de jurken kwetsbaar en duur zijn vragen we je wel er zorgvuldig mee om te gaan.

Q: Is het mogelijk een product te reserveren? A: Telefonisch is het mogelijk een jurk te reserveren in een van onze winkels. Als wij een jurk uit een andere vestiging moeten halen krijgt je bericht zodra de jurk daar klaar hangt. Wij kunnen de jurk maximaal 7 dagen reserveren. Als je de jurk al hebt gepast in de winkel en je wilt bedenktijd kunnen we de jurk nog 1 dag voor je reserveren.

Q: Waar vind ik informatie over het product? A: Wij proberen veel informatie te vermelden op de product pagina. Mocht je verder nog vragen hebben kan je altijd contact opnemen met het hoofdkantoor. E-mail: [email protected]

Q: Mag ik alles passen? A: Natuurlijk mag je alles passen. Wij zouden bijna zeggen: zonder te passen kan je geen galajurk uitkiezen! Dat is nou juist het grote voordeel ten opzichte van webshops! Passen vinden wij het meest belangrijke bij het kiezen van jouw jurk. Daarom hebben we ook veel paskamers, tussen de 12-16 paskamers en is 1/3 van de winkel voor passen gereserveerd. Wél vragen wij je zorgvuldig met de dure jurken om te gaan en deze na het passen weer netjes op de hanger te hangen ( of een verkoopster te vragen je daarbij te helpen) De stoffen die voor veel jurken gebruikt worden zijn verfijnd en vaak kwetsbaar. Verder mag je maximaal 3 jurken tegelijk in de paskamer hebben.

Q: Vermaken jullie ook jurken? A: Onze scherpe prijsstelling laat niet toe dat we gratis vermaken zoals bij bruidsjurken van enkele duizenden euro's. Wij hebben geen coupeuse in dienst zoals bij bruidszaken. Bij onze jurken hoeft vaak ook niets vermaakt te worden. Je mag passen zoveel je wilt: want dan is de kans groot dat je de perfecte jurk opeens aan hebt zonder dat er iets aan vermaakt hoeft te worden. Mocht dat wel het geval zijn kunnen wij je adviseren over kleine aanpassingen om de jurk nog perfecter te maken of doorverwijzen naar -door ons geselecteerde, zelfstandige coupeuses die goed zijn in hun vak.

Veel klanten komen van verder weg en kiezen ervoor in hun eigen woonplaats de jurk te laten vermaken. De kosten daarvan komen voor eigen rekening.

Q: Hebben jullie alle jurken in alle maten en kleuren op voorraad? A: Wij weten dat er collega's zijn die dat beweren. Maar over het algemeen is dat grootspraak en ook een beetje ongeloofwaardig: wij zijn - net als onze collega's - afhankelijk van het aanbod van onze leveranciers. Wij kiezen liever voor een breed en gevarieerd assortiment dat exclusief is dan van een paar modellen alle kleuren en maten op voorraad te hebben. Als een winkel alle maten en kleuren op voorraad heeft betekent dat meestal dat er weinig keuze in modellen is. De kans is dus bij ons veel kleiner dat je dezelfde jurk op een feest tegen komt. Het is ook echt zo dat mensen meestal iets anders kiezen dan ze op de website uitgekozen hadden wanneer ze aan het passen zijn. Want we kunnen het niet vaak genoeg herhalen: pas als je de jurk aan hebt weet je of het hem is.

Q: Toch komen we veel aanbieders tegen op het internet die zeggen dat ze altijd alle jurken in alle kleuren op voorraad hebben…hoe kan dat? A: Op het internet kan je alles beweren. In de praktijk kan dat behoorlijk tegenvallen. Let dus goed op en informeer voordat je iets gaat bestellen. Met name buitenlandse bedrijven die zich voordoen als Nederlandse webwinkels zijn verdacht. Ook zijn er enkele gala-supermarkten. Het probleem daar is dat ze eigenlijk te groot zijn, en de winkel toch moeten volhangen. Dat doen ze door heel veel dezelfde jurken neer te hangen. Of veel oude voorraad verkopen: beschadigde en versleten jurken die duizend keer gepast zijn of absoluut niet meer courant zijn. Dat willen wij niet: we hebben na uitgebreid onderzoek de meest ideale afmeting van een perfecte galawinkel. Er is meer dan genoeg keuze en er is geen overbodige voorraad. En geloof ons: dat is niet klein, er zijn meestal tussen de 10-16 paskamers en het is absoluut voldoende om 95% van onze klanten tevreden te stellen.

Wij hebben gekozen voor meer winkels omdat we dan een heel actuele voorraad kunnen voeren. Als je onze winkels optelt zijn we de grootste winkel van Nederland. En je hoeft dan niet zo ver te reizen: wij komen als het ware naar je toe. Wat winkels betreft is er een heel eenvoudig recept: koop niet bij de eerste de beste winkel die je op internet gouden bergen belooft, maar bezoek meer dan een winkel en vergelijk voordat je jouw belangrijke jurk gaat aanschaffen. Waaronder de Galazaak, natuurlijk. En oordeel dan vooral zelf.

Q: Als ik rustig wil winkelen, wanneer kan ik dan het best komen? A: In het weekeinde kan het druk zijn, dus het handigst is door de week. Als je dan niet overdag kunt kom dan op donderdag avond.(in Eindhoven is dat op vrijdagavond)

Q: Kan ik ook familie en vriendinnen meenemen? A: Natuurlijk kan dat. Onze winkels zijn ruim en we hebben speciaal voor de heren en voor familie en vriendinnen leestafels om aan plaats te nemen. We willen wel een kanttekening plaatsen: hoe meer mensen hoe lastiger kiezen. Het is soms slimmer – maar misschien wel minder gezellig – om 1 persoon mee te nemen op wiens oordeel je echt vertrouwt.

Q: Kan ik ook mijn kinderen meenemen? A: Natuurlijk kan dat. Bedenk wel dat passen lang duurt en dat jonge kinderen dat echt niet leuk vinden en zich gaan vervelen. We gaan er natuurlijk van uit dat je op jouw kinderen let en dat ze andere klanten niet tot last zijn.

Q: Ik kom van ver voor een speciaal jurkje dat ik heb gezien. Kan ik er van uit gaan dat wat je op de website hebt jullie ook in de winkel hebben? A: Wat we op de website hebben staan hebben we ook in de winkel. De vraag is meer of wij die jurk dan ook in jouw maat hebben en of die jurk niet net is uitverkocht. Omdat we breed en ondiep inkopen vanwege de exclusiviteit en variatie komt het voor dat een populaire jurk snel is uitverkocht.

  1. Als je speciaal voor een jurkje van ver komt bel dan eerst met de vestiging van je keuze: we hebben niet alle modellen in alle kleuren en maten of het jurkje van je keuze kan in uw maat net verkocht zijn. We kunnen u daarover informeren.
  2. Stel je open voor andere jurken en pas meer dan 1 jurk. Wij maken heel erg vaak mee dat het toch een andere jurk wordt. Pin je dus niet vast op die ene jurk. Alleen als je een jurk past weet je zeker of het de jurk is die je wilt. Onze collectie is daarop samengesteld, dus de kans dat je slaagt is het grootst als je je openstelt en gaat passen.
  3. Vraag of wij de jurk bij onze leveranciers kunnen nabestellen. Omdat dat meestal langer duurt is het verstandig dat op tijd te doen. Niet alle jurken zijn na te bestellen.

Q: Kan ik mijn winkel aankoop ruilen? A: Ja, je mag bij ons ruilen maar er zijn wel spelregels: Je mag 1x ruilen binnen 8 dagen, en alleen wanneer de kaartjes nog aan de jurk zitten en de jurk absoluut niet gedragen is. Let op! Wij geven geen geld terug!

Q: Kan ik bij jullie makkelijk parkeren? A: Ja, bij alle winkels zit een goede parkeergarage vlak om de hoek. In Eindhoven kan je vaak vlak voor of achter de winkel parkeren. Kijk hier voor informatie. De steden zijn makkelijk en file-vrij te bereiken, ook in het weekeinde.

Q: Zitten jullie dichtbij het stadscentrum? A: Ja, zowel in Amersfoort als in Den Bosch als ook in Eindhoven zitten we vlakbij het stadscentrum en kan je ook even lekker shoppen of lunchen na aankoop!

Overig

Q: Ik heb een jurk gekocht, en ’s avonds toen ik hem wilde passen ging de rits kapot. Wat nu? A: Dat vinden we erg vervelend, en dat wordt ook meteen en zo goed mogelijk opgelost. Neem even met ons contact op (033 3030752 of [email protected]) en we kijken samen wat de snelste oplossing voor je is. Gelukkig komt dat niet vaak voor. Wij geven het bovendien door aan de leverancier, zodat de kwaliteit verbeterd kan worden. Als het vaker bij een model gebeurt nemen we dat model uit de collectie. Zo kun je erop vertrouwen dat de kwaliteit van onze jurken optimaal is.

Q: Moet ik galajurken naar de stomerij brengen? A: Zoals bij alle kleding kunt je het beste het wasvoorschrift in de jurk zorgvuldig volgen. Dit is door de leverancier getest en goed bevonden. De meeste jurken hoeven niet naar de stomerij.

Q: In de winkel tref ik een jurk aan waar in mijn ogen een foutje aan is. Krijg ik dan korting? A: Wij controleren onze collectie voortdurend op onvolkomenheden maar toch kan het voorkomen dat er iets tussendoor glipt. In dat geval verkopen wij de jurk in principe niet, maar zorgen eerst dat het in orde gemaakt wordt of terug gaat naar de leverancier.

Q: Doen jullie aan sponsoring? A: Wij krijgen heel erg veel verzoeken om te sponsoren: we zouden er bijna een dagtaak aan kunnen hebben. Daarom hebben wij besloten dat wij - als wij dat willen - zelf onze projecten uitkiezen en niet meer reageren op alle verzoeken.

Q: Als we een slechte ervaring in de winkel hebben, wat kunnen we dan doen? A: Wij doen ons uiterste best dat te voorkomen. Elke klacht of opmerking bespreken wij met onze medewerkers, die allen zeer gemotiveerd zijn. Het kan zijn dat iemand een slechte dag had, vaker betreft het een misverstand. We lossen dat graag in onderling overleg op: neem dus gerust contact op met het hoofdkantoor en vertel je verhaal en wij luisteren er serieus naar. Als je ervoor kiest om meteen je klacht op social media te plaatsen voelen wij ons niet meer geroepen om je tegemoet te komen. Je hebt ons dan niet de kans gegeven jouw ervaring te evalueren en wanneer nodig te compenseren. Liever gaan we gewoon met je in gesprek en leren wij van jouw ervaring. En natuurlijk stellen we het heel erg op prijs wanneer je ons een goede review gunt!

Q: Kopen jullie tweedehands jurken in? A: Wij kopen uitsluitend nieuwe jurken in bij onze zorgvuldig uitgekozen leveranciers die wij selecteren op kwaliteit, betrouwbaarheid en design. Wij kopen wereldwijd in, vooral in Duitsland, Frankrijk (Parijs) Engeland en Amerika (New York). Wij kopen nooit tweedehands galajurken in.

Als je vragen hebt die hier niet bij staan laat ons dat weten: dan kunnen we die beantwoorden en eventueel toevoegen voor anderen. [email protected]