Q & A

Gala winkels:

Vragen over De Galazaak.

Q: Waar vind ik De Galazaak winkels? A: Wij hebben vier winkels in de steden Nijverdal, Amersfoort, Den Bosch en Eindhoven. De winkels in Nijverdal (de grootste) en Den Bosch zijn groter, en al onze teams zijn even lief en aardig. In al deze winkels hangt een afgewogen en zeer gevarieerd assortiment aan galajurken, cocktailjurken, avondjurken en bijpassende accessoires. Dat is ontwikkeld in exclusieve samenwerking met leveranciers. En geoptimaliseerd door jullie vraag naar galajurken waarop we snel reageren met wel 60-100 collectie updates per jaar. Dat betekent dat we sinds 2009 onze collectie afstemmen op duizenden tevreden klanten. Dat scheelt voor jullie een hoop gezoek, gepas en teleurstelling: duizenden anderen selecteerde al voor jullie waardoor alleen de beste merken van de beste kwaliteit en pasvorm zijn overgebleven! Je kunt onze updates volgen op Facebook (42.000 likes!). De galawinkels zijn zodanig gekozen dat je ook makkelijk even kunt lunchen in leuke gelegenheden vlakbij. Alle drie de steden zijn bijzondere en leuke shopsteden om te bezoeken.

Q: Moet ik een afspraak maken om langs te komen? A: Je hoeft geen afspraak te maken. Kom vooral in het weekeinde niet met te veel mensen. Op andere dagen is het minder druk en kan je met meer mensen komen.

Q: Is het mogelijk een product te reserveren? A: Telefonisch is het mogelijk een jurk te reserveren in een van onze winkels. Als wij een jurk uit een andere vestiging moeten halen krijgt je bericht zodra de jurk daar klaar hangt. Wij kunnen de jurk maximaal 7 dagen reserveren. Als je de jurk al hebt gepast in de winkel en je wilt bedenktijd kunnen we de jurk nog 1 dag voor je reserveren.

Q: Waar vind ik informatie over het product? A: Wij proberen veel informatie te vermelden op de product pagina. Mocht je verder nog vragen hebben kan je altijd contact opnemen met het hoofdkantoor. E-mail: [email protected]. We vermelden geen maten omdat we merken dat mensen dan niet komen passen. Daarmee ga je voorbij aan de mogelijkheden en kansen die onze winkel biedt. Wij hebben winkels om jurken te kunnen passen, niet om ze van een plaatje te verkopen. Onze omloopsnelheid is zo groot dat we ook geen voorraad real-time kunnen bijhouden. We merken: als mensen komen slagen ze meestal, en meestal ook in een andere maat en met een ander model dan ze hadden voorzien. Vandaar.

Q: Mag ik alles passen? A: Als je serieuze verkoop intentie hebt mag je alles passen. Wij zouden bijna zeggen: zonder te passen kan je geen galajurk uitkiezen! Dat is nou juist het grote voordeel ten opzichte van webshops! Passen vinden wij het meest belangrijke bij het kiezen van jouw jurk. Daarom hebben we ook veel paskamers, tussen de 12-16 paskamers en is 1/3 van de winkel voor passen gereserveerd. Wél vragen wij je zorgvuldig met de dure jurken om te gaan en deze na het passen weer netjes op de hanger te hangen ( of een verkoopster te vragen je daarbij te helpen) De stoffen die voor veel jurken gebruikt worden zijn verfijnd en vaak kwetsbaar. Verder mag je maximaal 3 jurken tegelijk passen als het druk is. Dan blijft het makkelijker kiezen en kunnen andere klanten ook passen.

Q: Vermaken jullie ook jurken? A: Ons concept is: what you fit is what you get. Daarom mag je alles passen en rustig nadenken over je keuze en zullen we je niets aansmeren en ook niet pushen. Vaak moeten er kleine dingetjes aan een jurk aangepast worden: schouderbandjes iets korter, jurk iets korter. Onze adviseuses kunnen je daarover informeren. Vermaken doen we niet maar we kunnen je wel verwijzen naar ervaren coupeuses die het voor je doen.

Q: Hebben jullie alle jurken in alle maten en kleuren op voorraad? A: Wij kiezen liever voor een breed en gevarieerd assortiment dat exclusief is dan van slechts een paar modellen alle kleuren en maten op voorraad te hebben. De kans is dus bij ons veel kleiner dat je dezelfde jurk op een feest tegen komt. We letten bovendien scherp op overbodige jurken: die halen we meteen weg: een model of kleur die niet verkocht wordt tref je bij ons niet aan. Dat betekent dat wat er wel hangt meestal heel courant en gewild is en meer dan voldoende goede keuze biedt. Als het heel druk is hangen er veel jurken bij de paskamers: heb je een jurk gespot vraag dan een van de medewerkers om die jurk zodra die vrij komt bij een paskamer.

Q: Waarom verkopen jullie geen galajurken online? A: Dat proberen wij hier uit te leggen: lees het door en wellicht herken je er iets van!

Q: Als ik rustig wil winkelen, wanneer kan ik dan het best komen? A: In het weekeinde kan het druk zijn, dus het handigst is door de week.

Q: Kan ik ook familie en vriendinnen meenemen? A: Onze winkels zijn ruim en we hebben speciaal voor de heren en voor familie en vriendinnen leestafels om aan plaats te nemen. We willen wel een kanttekening plaatsen: hoe meer mensen hoe lastiger kiezen. Het is soms slimmer – maar misschien wel minder gezellig – om 1 persoon mee te nemen op wiens oordeel je echt vertrouwt. In het weekeinde kan het druk zijn.

Q: Kan ik ook mijn kinderen meenemen? A: Bedenk wel dat passen lang duurt en dat jonge kinderen dat echt niet leuk vinden en zich gaan vervelen. We gaan er natuurlijk van uit dat je op jouw kinderen let en dat ze andere klanten niet tot last zijn.

Q: Ik kom van ver voor een speciaal jurkje dat ik heb gezien. Kan ik er van uit gaan dat wat je op de website hebt jullie ook in de winkel hebben? A: Wat we op de website hebben staan hebben we ook in de winkel. De vraag is meer of wij die jurk dan ook in jouw maat hebben en of die jurk niet net is uitverkocht. Omdat we breed en ondiep inkopen vanwege de exclusiviteit en variatie komt het voor dat een populaire jurk snel is uitverkocht. Het assortiment wisselt zo snel dat je het best gewoon kunt komen passen: wij weten uit ervaring met duizenden klanten dat zelden de jurk wordt gekocht die men vanaf de website dacht te willen! Kom dus gerust langs. Als het bij ons niet lukt wordt het wel heel lastig.

Q: Kan ik mijn winkel aankoop ruilen? A: Ja, je mag bij ons ruilen maar er zijn wel spelregels: Je mag 1x ruilen binnen 8 dagen, en alleen wanneer de kaartjes nog aan de jurk zitten en de jurk absoluut niet gedragen is. Let op! Wij geven geen geld terug! Omdat je uitgebreid hebt kunnen passen en alle tijd hebt om te kiezen kan je bij ons niet terugbrengen. Dat geldt alleen voor webshops waar je het product niet tevoren hebt kunnen zien of passen.

Q: Wanneer hebben jullie uitverkoop? A: Wij hebben doorlopend uitverkoop in onze outlet. Omdat we doorlopend de collectie vernieuwen (wel 60x per jaar, te volgen op facebook) werkt het bij ons anders. Alle jurken waarvan we nog enkele hebben of jurken die te lang blijven hangen gaan naar onze outlet. Dat doen we doorlopend. Daardoor blijft onze collectie in De Galazaak fris en actueel en hoeven we niet onnodig collectie weg te gooien.

Q: Kan ik bij jullie makkelijk parkeren? A: Ja, bij alle winkels zit een goede parkeergarage vlak om de hoek. In Eindhoven kan je vaak vlak voor of achter de winkel parkeren. Kijk hier voor informatie. De steden zijn makkelijk en file-vrij te bereiken, ook in het weekeinde.

Q: Zitten jullie dichtbij het stadscentrum? A: Ja, zowel in Amersfoort als in Den Bosch, Nijverdal als ook in Eindhoven zitten we vlakbij het stadscentrum en kan je ook even lekker shoppen of lunchen na aankoop!

Overig

Q: Ik heb een jurk gekocht, en ’s avonds toen ik hem wilde passen ging de rits kapot. Wat nu? A: Dat vinden we erg vervelend, en dat wordt ook meteen en zo goed mogelijk opgelost. Neem even met ons contact op (033 3030752 of [email protected]) en we kijken samen wat de snelste oplossing voor je is. Gelukkig komt dat niet vaak voor. Wij geven het bovendien door aan de leverancier, zodat de kwaliteit verbeterd kan worden. Als het vaker bij een model gebeurt nemen we dat model uit de collectie. Zo kun je erop vertrouwen dat de kwaliteit van onze jurken optimaal is.

Q: Moet ik galajurken naar de stomerij brengen? A: Zoals bij alle kleding kunt je het beste het wasvoorschrift in de jurk zorgvuldig volgen. Dit is door de leverancier getest en goed bevonden. De meeste jurken hoeven niet naar de stomerij en kan je op de hand wassen in lauwwarm water. Jurken met kraaltjes of pailletten moet je zeker niet naar de stomerij brengen! Vraag een kaartje met ons kledingadvies bij aankoop!

Q: In de winkel tref ik een jurk aan waar in mijn ogen een foutje aan is. Krijg ik dan korting? A: Wij controleren onze collectie voortdurend op onvolkomenheden maar toch kan het voorkomen dat er iets tussendoor glipt. In dat geval verkopen wij de jurk in principe niet, maar zorgen eerst dat het in orde gemaakt wordt of terug gaat naar de leverancier.

Q: Doen jullie aan sponsoring? A: Wij krijgen heel erg veel verzoeken om te sponsoren: we zouden er bijna een dagtaak aan kunnen hebben. Daarom hebben wij besloten dat wij - als wij dat willen - zelf onze projecten uitkiezen en niet meer reageren op alle verzoeken.

Q: Als we een slechte ervaring in de winkel hebben, wat kunnen we dan doen? A: Wij doen ons uiterste best dat te voorkomen. Elke klacht of opmerking bespreken wij met onze medewerkers, die allen zeer gemotiveerd zijn. Het kan zijn dat iemand een slechte dag had, vaker betreft het een misverstand. We lossen dat graag in onderling overleg op: neem dus gerust contact op met het hoofdkantoor en vertel je verhaal en wij luisteren er serieus naar. Als je ervoor kiest om meteen je klacht op social media te plaatsen voelen wij ons niet meer geroepen om je tegemoet te komen. Je hebt ons dan niet de kans gegeven jouw ervaring te evalueren en wanneer nodig te compenseren. Liever gaan we gewoon met je in gesprek en leren wij van jouw ervaring. En natuurlijk stellen we het heel erg op prijs wanneer je ons een goede review gunt!

Q: Kopen jullie tweedehands jurken in? A: Wij kopen uitsluitend nieuwe jurken in bij onze zorgvuldig uitgekozen leveranciers die wij selecteren op kwaliteit, betrouwbaarheid en design. Wij kopen wereldwijd in, vooral in Duitsland, Frankrijk (Parijs) Engeland en Amerika (New York). Wij kopen nooit tweedehands galajurken in.

Als je vragen hebt die hier niet bij staan laat ons dat weten: dan kunnen we die beantwoorden en eventueel toevoegen voor anderen. [email protected]