test banner
Veel gestelde vragen

 

WINKELS:

Q: Waar vind ik De Galazaak winkels?
A: Wij hebben drie winkels in de steden Amersfoort, Den Bosch en Eindhoven. Alle winkels zijn ongeveer even groot (=groot), en al onze teams zijn even lief en aardig. In deze winkels hangt een afgewogen en zeer gevarieerd assortiment.Dat is ontwikkeld in exclusieve samenwerking met leveranciers.  En uw vraag naar jurken waarop we snel reageren met wel 60-100 collectie updates per jaar. U kunt deze updates volgen op Facebook (40.000 likes!). De winkels zijn zodanig gekozen dat u ook makkelijk even kunt lunchen in leuke gelegenheden vlakbij. Alle drie de steden zijn bijzondere en leuke shopsteden om te bezoeken.

Q: Moet ik een afspraak maken om langs te komen? 

A: Nee, dat hoeft niet, u kunt gewoon tijdens openingstijden bij ons binnen lopen zonder afspraak.

Q: Is het mogelijk een product te reserveren?
A: Telefonisch is het mogelijk een jurk te reserveren in een van onze winkels, zodra de jurk daar klaar hangt ontvang je bericht. Wij reserveren de jurk 7 dagen daarna zal de jurk weer de winkel in gaan.

Q: Waar vind ik informatie over het product?
A: Wij proberen veel informatie te vermelden op de product pagina mocht u verder nog vragen hebben kan er altijd contact worden opgenomen met het hoofdkantoor. E-mail: backoffice@degalazaak.nl


Q: Mag ik alles passen? 
A: Natuurlijk mag u alles passen. Passen is het meest belangrijke bij het kiezen van uw jurk. Daarom hebben we ook veel paskamers, tussen de 12-16 paskamers.
Wél vragen wij u zorgvuldig met de jurken om te gaan en deze na het passen weer netjes op de hanger te hangen ( of een verkoopster te vragen u daarbij te helpen)  De stoffen die voor veel jurken gebruikt worden zijn verfijnd en vaak kwetsbaar. Verder mag u maximaal 3 jurken tegelijk in de paskamer hebben.

Q: Vermaken jullie ook jurken?
A: Onze scherpe prijsstelling laat niet toe dat we gratis vermaken zoals bij bruidsjurken van enkele duizenden euro's. Wij hebben geen coupeuse in dienst zoals bij bruidszaken. Bij onze jurken hoeft vaak ook niets vermaakt te worden. U mag passen zoveel u wilt: want dan is de kans groot dat u de perfecte jurk opeens aan heeft zonder dat er iets aan vermaakt hoeft te worden. Mocht dat wel het geval zijn kunnen wij u doorverwijzen naar -door ons geselecteerde- zelfstandige vrouwelijke coupeuses, die goed zijn in hun vak.
Veel klanten komen van verder weg en kiezen ervoor in hun eigen woonplaats de jurk te laten vermaken. De kosten daarvan komen voor eigen rekening.



Q: Hebben jullie alle jurken in alle maten en kleuren op voorraad? 
A: Wij weten dat er collega's zijn die dat beweren. Maar over het algemeen is dat grootspraak en ook een beetje ongeloofwaardig: wij zijn - net als onze collega's - afhankelijk van het aanbod van onze leveranciers. Wij kiezen liever voor een breed en gevarieerd assortiment dat exclusief is dan van een paar modellen alle kleuren en maten op voorraad te hebben.
De kans is dus veel kleiner dat u dezelfde jurk op een feest tegen komt.
Anderzijds is het echt zo dat mensen meestal iets anders kiezen dan ze op de website uitgekozen hadden wanneer ze aan het passen zijn. Want we kunnen het niet vaak genoeg herhalen: pas als u de jurk aan hebt weet u of het hem is.

 

Q: Toch komen we veel aanbieders tegen op het internet die zeggen dat ze altijd alle jurken in alle kleuren op voorraad hebben…hoe kan dat?
A: Op het internet kan je alles beweren. Let dus goed op en informeer voordat je iets gaat bestellen. Met name buitenlandse bedrijven die zich voordoen als Nederlandse webwinkels zijn verdacht. Ook zijn er enkele gala-supermarkten. Het probleem daar is dat ze eigenlijk te groot zijn, en de winkel toch moeten volhangen. Dat doen ze door heel veel dezelfde jurken neer te hangen. Of veel oude voorraad verkopen: beschadigde en versleten jurken die duizend keer gepast zijn of absoluut niet meer courant zijn. Dat willen wij niet: we hebben na uitgebreid onderzoek de meest ideale afmeting van een perfecte galawinkel. Er is meer dan genoeg keuze en er is geen overbodige voorraad. En geloof ons: dat is niet kein, er zijn meestal tussen de 10-16 paskamers en het is absoluut voldoende om 95% van onze klanten tevreden te stellen.

Wij hebben gekozen voor meer winkels omdat we dan een heel actuele voorraad kunnen voeren. Als je onze winkels optelt zijn we de grootste winkel van Nederland. Maar u hoeft dan niet zo ver te reizen: wij komen al het ware naar u toe.  Wat winkels betreft is er een heel eenvoudig recept: koop niet bij de eerste de beste winkel die je op internet gouden bergen beloofd, maar bezoek meer dan 1 winkel en vergelijk. Waaronder de Galazaak, natuurlijk. En dan is de keuze niet moeilijk.

 

Q: Als ik rustig wil winkelen, wanneer kan ik dan het best komen? 
A: In het weekeinde kan het druk zijn, dus het handigst is door de week. Als u dan niet overdag kunt komt u op donderdag avond. 

 

Q: Kan ik ook familie en vriendinnen meenemen?
A: Natuurlijk kan dat. Onze winkels zijn ruim en we hebben speciaal voor de heren, en voor familie en vriendinnen leestafels om aan plaats te nemen. We willen wel een kanttekening plaatsen: hoe meer mensen hoe lastiger kiezen…het is soms handiger – maar misschien wel minder gezellig – om 1 persoon mee te nemen op wiens oordeel u echt vertrouwt.

 

Q: Kan ik ook mijn kinderen meenemen?
A: Natuurlijk kan dat. Maar bedenk wel dat passen lang duurt en dat jonge kinderen dat echt niet leuk vinden en zich gaan vervelen. We gaan er natuurlijk van uit dat u op uw kinderen let en dat ze andere klanten niet tot last zijn.

 

Q: Ik kom van ver voor een speciaal jurkje dat ik heb gezien. Kan ik er van uit gaan dat wat je op de website hebt jullie ook in de winkel hebben?
A: Wat we op de website hebben staan hebben we ook in de winkel. De vraag is meer of wij die jurk dan ook in uw maat hebben en of die jurk niet net is uitverkocht. Omdat we breed en ondiep inkopen vanwege de exclusiviteit en variatie komt het voor dat een jurk is uitverkocht. Soms gaat dat heel snel en kunnen we niet zo snel bijbestellen. 

1. Als u speciaal voor een jurkje van ver komt, reserveer deze dan middels de reserveerknop bij het product.
2. Stel u open voor andere jurken en pas meer dan 1 jurk. Wij maken heel erg vaak mee dat het toch een andere jurk wordt. Pin u dus niet vast op die ene jurk.
3. Vraag of wij de jurk bij onze leveranciers kunnen nabestellen. Omdat dat meestal langer duurt is het verstandig dat op tijd te doen. Niet alle jurken zijn na te bestellen.

 

Q: Kan ik mijn winkel aankoop ruilen? 
A: Ja, u mag bij ons ruilen maar er zijn wel spelregels:
U mag 1x ruilen binnen 8 dagen, en alleen wanneer de kaartjes nog aan de jurk zitten en de jurk absoluut niet gedragen is. U kunt alleen ruilen in de winkel van uw aankoop.
Let op! Wij geven geen geld terug! 

Q: Zijn de jurken duur bij jullie? 
A: Wij zijn niet duur. En we willen ook niet te duur zijn. We bieden mooie jurken voor een scherpe prijs. We zullen echter nooit beweren dat we goedkope jurken hebben, want voor de meeste mensen is een galajurk – ook een ‘goedkope’ nog steeds een hele uitgave. En daarvan zijn we ons heel goed bewust. Maar het komt toch regelmatig voor dat iemand een jurk heeft gezien die elders 1200 euro kostte en bij ons 175. Omgekeerd is het een enkele keer voorgekomen dat vooral in het goedkopere segment men een jurkje tegen kwam dat elders goedkoper werd aangeboden. Het betreft dan meestal opgekochte partij handel. Een dergelijk jurkje nemen wij meteen uit de collectie. Want wij verkopen niet de goedkope galajurkjes, maar de mooie en betaalbare avondjurken.

 

Q: Kan ik bij jullie makkelijk parkeren? 
A: Ja, bij alle winkels zit een goede parkeergarage vlak om de hoek. In Eindhoven kan je vaak vlak voor of achter de winkel parkeren. Kijk op onze website voor informatie. De steden zijn makkelijk en file-vrij te bereiken, ook in het weekeinde.

 

Q: Zitten jullie dichtbij het stadscentrum?
A: Ja, zowel in Amersfoort als in Den Bosch als ook in Eindhoven zitten we vlakbij het stadscentrum en kan je ook even lekker shoppen of lunchen na aankoop!

OVERIG:

Q: Ik heb een jurk gekocht, en ’s avonds toen ik hem wilde passen ging de rits kapot. Wat nu? 
A: Dat vinden we erg vervelend, en dat wordt ook meteen en zo goed mogelijk opgelost. Gelukkig komt dat niet vaak voor . Wij geven het bovendien door aan de leverancier, zodat de kwaliteit verbetert kan worden. Als het vaker bij een model gebeurt nemen we dat model uit de collectie. Zo kunt u erop vertrouwen dat de kwaliteit van onze jurken optimaal is.

Q: Moet ik galajurken naar de stomerij brengen? 
A: Zoals bij alle kleding kunt u het beste het wasvoorschrift in de jurk zorgvuldig volgen. Dit is door de leverancier getest en goed bevonden.  

Q: In de winkel tref ik een jurk aan waar in mijn ogen een foutje aan is. Krijg ik dan korting? 
A: Wij controleren onze collectie voortdurend op onvolkomenheden maar toch kan het voorkomen dat er iets tussendoor glipt. In dat geval verkopen wij de jurk in principe niet, maar zorgen eerst dat het in orde gemaakt wordt of terug gaat naar de leverancier.

 

Q: Doen jullie aan sponsoring? 
A: Wij krijgen heel erg veel verzoeken om te sponsoren: we zouden er bijna een dagtaak aan kunnen hebben. Daarom hebben wij besloten dat wij - als wij dat willen - zelf onze projecten uitkiezen en niet meer reageren op alle verzoeken. 

 

Q: Kopen jullie tweedehands jurken in? 
A: Wij kopen uitsluitend nieuwe jurken in bij onze zorgvuldig uitgekozen leveranciers die wij selecteren op kwaliteit, betrouwbaarheid en design. Wij kopen wereldwijd in. Wij kopen nooit tweedehands jurken in.

 

Als u vragen heeft die hier niet bij staan laat ons dat weten: dan kunnen we die beantwoorden en eventueel toevoegen voor anderen. backoffice@galazaak.nl

Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »